ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد
سرخط خبرها

تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است

  • کد خبر: ۲۲۳۴۳۰
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است
به‌دنبال بالاگرفتن بحث ممنوعیت TikTok در ایالات متحده، مسئولان این شبکه اجتماعی اعلام کرده‌اند تلاش می‌کنند از طرق قانونی جلوِ این کار را بگیرند.

زهیر موسوی | شهرآرانیوز، مجلس نمایندگان آمریکا به‌تازگی پیشنهاد ممنوع‌سازی تیک‌تاک را در قالب لایحه‌ای جدید به سنا فرستاد. حالا این شرکت اعلام کرده است که مسدودشدن اپلیکیشن آن‌ها در ایالات‌متحده آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را پایمال می‌کند. قانون‌گذاران می‌خواهند تیک‌تاک از مالک چینی خود جدا شود؛ در غیر این صورت مسدود خواهد شد.

نمایندگان مجلس ایالات‌متحده، در قالب بسته‌ای پیرامون سیاست خارجی که در اولویت بررسی بالاتری قرار دارد، دوباره پیشنهاد ممنوعیت تیک‌تاک را با اندکی تغییر به مجلس سنا فرستاده‌اند. حالا سخنگوی این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که این لایحه آزادی بیان آمریکایی‌ها را خدشه‌دار می‌کند و به هفت‌میلیون کسب‌وکار آسیب می‌زند. تیک‌تاک ظاهراً سالانه ۲۴میلیارد دلار در اقتصاد ایالات‌متحده مشارکت دارد.

این پلتفرم یک بار دیگر تأکید کرده است که شرکت والد آن، یعنی بایت‌دنس، تحت کنترل دولت چین یا هیچ کشور دیگری نیست. افزون‌براین، بایت‌دنس نیز می‌گوید که یک شرکت چینی نیست و سرمایه‌گذارانی از سراسر دنیا ۶۰درصد از سهام آن را در اختیار دارند.

تیک‌تاک ممنوعیت احتمالی خود را در دادگاه به‌چالش می‌کشد

منابع آگاه می‌گویند بایت‌دنس درنظر دارد که این ممنوعیت را در دادگاه به چالش بکشد و به هر طریقی که می‌تواند با فروش تیک‌تاک مخالفت کند. مایکل بکرمن، مدیر سیاست‌های عمومی تیک‌تاک در آمریکا، نیز این مسئله را تأیید کرده است.

به‌علاوه، این شبکه اجتماعی دوباره از کاربران خود برای اعمال فشار بر قانون‌گذاران کمک می‌گیرد. حالا کاربرانی که عبارت TikTok Bill را در این اپ جست‌وجو کنند با اعلانی روبه‌رو می‌شوند که از آن‌ها می‌خواهد با نمایندگان خود تماس بگیرند و مخالفتشان را با این ممنوعیت اعلام کنند.

تیک‌تاک ادعا می‌کند که این لایحه می‌تواند ناقض متمم اول قانون اساسی آمریکا باشد. این شرکت تأکید کرده است که آن‌ها ۲میلیارد دلار صرف ارتقای حریم خصوصی داده‌های کاربران آمریکایی کرده‌اند تا نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی در این کشور را برطرف کنند. بااین‌حال، اخیراً گزارشی، به‌نقل از کارمندان سابق این شرکت، مدعی شده بود که اقدامات تیک‌تاک برای آوردن داده‌های کاربران به خاک آمریکا عمدتاً نمایشی بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->